کد خبر: 41146
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
اراضي پاياب كشاورزي در خدمت آبزي پروران

باتوجه به ظرفیت 15 هزار چاهی که در کل کشور وجود دارد از اراضی پایاب کشاورزی برای استفاده در حوزه شیلات بهره گرفته شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از سازمان شیلات ایران معاون وزیر و رئیس این سازمان در بازدید از غرفه استانداری استان اردبیل و با حضور در شبکه استانی به امنیت غذایی و حکم رانی شیلات در این حوزه اشاره کرد و گفت: صادرات 650 میلیون دلاری آبزیان که با جذب 19 همت سرمایه گذاری محقق شد ظرفیت بزرگی در این حوزه محسوب می شود.

سیدحسین حسینی افزود: وجود راهنمای سرمایه گذاری و QRCOD های موجود در سایت سازمان شیلات تسهیل گری های مناسبی را در حوزه صدور مجوزها و مشارکت واقعی سرمایه گذاران داشته است.

وی اردبیل را یکی از استان های دارای پتانسیل برای ایجاد خوشه تولید و زنجیره ارزش برشمرد و گفت: در شورای عالی راهبری شیلات در استان اردبیل اقدامات بسیار خوبی اتفاق افتاده است.

حسینی به نقش آفرینی آبزی پروران در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی زنجیره ارزش از تولید نهاده به ویژه در زمینه خوراک آبزیان، بچه ماهی، تخم چشم زده و ماهیان سردآبی و گرم آبی تا مرحله بازار و پایانه های صادرات در این استان به درستی ایفای نقش می کنند.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه با همت استانداری و نقش آفرینی بسیار مناسب شیلات در حوزه امنیت غذایی نقطه عطفی در این صنعت محسوب می شود.

حسینی استفاده از فن آوری های نوین برای افزایش تولید و صادرات و همچنین وجود سرمایه گذاران برای بهره برداری از مینی تا مگاپروژه های شیلاتی را از دیگر ظرفیت های موجود برشمرد و افزود: تولید و صادرات ماهیان زینتی در استان اردبیل امکان پذیر است و لازم است در این زمینه با تهیه برش های استانی از سرمایه گذاران این بخش بهره برداری شود.

وی با اعلام آنکه آب کالای یکبار مصرف نیست افزود: امید است آبزی پروران از اراضی پایاب کشاورزی بهره ببرند زیرا در سال جاری 15 هزار چاه در کل کشور هدف گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =