طرح هادی روستایی

استاندار هرمزگان گفت: برای مطالعه و اجرای طرح‌هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مهدی دوستی در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان افزود: از این مبلغ ۱۰ درصد آن برای مطالعه و بازنگری و ۹۰ درصد هم برای اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اعتبارات قانون مدیریت بحران برای کاهش مخاطرات سیل و زلزله، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان رودان منوط به احداث سه سازه آبخیزداری است تا مخاطره در بالادست این اراضی کاهش پیدا کند و در میناب نیز اتمام طرح ساماندهی رودخانه‌ها جزو اولویت‌های استان است که ضرورت دارد اعتبارات مدیریت بحران به این سمت و سو هدایت شود.
دوستی با بیان بررسی ابلاغ اعتبارات اصلاح قانون معادن، افزود: فرمانداران نظارت کافی داشته باشند تا اعتبارات وصولی این قانون حتما به روستاهای متاثر از فعالیت معادن، اختصاص داده شود.
استاندار هرمزگان با اشاره به الحاق ۱۲۲ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس، افزود: در الحاق اراضی جدید به شهر بندرعباس باید همه موارد از جمله توپوگرافی منطقه و هزینه‌های آماده‌سازی زمین، حریم‌های گاز و برق، رودخانه‌ها، گسل‌ها و اقتصاد طرح بررسی و احصا شود تا بهترین محل را برای الحاق به شهر انتخاب کنیم.
وی گفت: برای همه طرح‌های بزرگ استان، تضمین اشتغال، درآمد و تاثیر بر تولید ناخالص داخلی بررسی و احصا شده است.
دوستی با اشاره به در پیش‌بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، افزود: نقش هرمزگان در ترانزیت و اقتصاد دریامحور کلیدی و برجسته است و بر همین اساس کارگروه‌هایی از دستگاه‌های اجرایی استان برای احصا پیشنهادات قابل ارائه در برنامه هفتم توسعه تشکیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =