استاندار هرمزگان

استاندار هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن روز ملی روستا و عشایر گفت: تکلیف دولت مردمی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، تقویت نقش عشایر و حضور پررنگ روستاها در توسعه ایران اسلامی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی روز جمعه به مناسبت فرا رسیدن روز ملی روستا ضمن انتشار پیام تبریک به جامعه غیور روستایی و عشایر این استان، اظهار داشت: امروز آبادانی، سلامت و امنیت کشور و ملت مدیون همت و تلاش خستگی ناپذیر روستاییان‌ غیرتمند و عشایر غیور است همچنان که خودکفایی زمان هشت ساله‌ دفاع مقدس مرهون مرزبانی، پشتیبانی و بسیج نیرو و امکانات از روستاهای سراسر کشور بود و در همین راستا تکلیف دولت مردمی براساس منویات رهبر معظم انقلاب، تقویت این نقش و حضور پررنگ روستاها در توسعه ایران اسلامی است.

به گفته وی؛ توجه به شناسایی و تبدیل ظرفیت های بالقوه به فرصت‌های پیشرفت توام با عدالت روستاها در عرصه‌های فرهنگی- هنری، کشاورزی، دامداری، معدنی و صنعتی ادامه حرکت آغاز شده‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که به صورت جهادی مدیریت خواهد شد تا اقدامات زیرساختیِ انجام شده در روستاها را قدرتمندتر از پیش سازد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: توسعه راه‌ها، بهره مندی از نعمت آب و برق و گاز در دورترین نقاط روستایی نمود عینی همین حرکت مستمر و پیشرو است که تلاش می‌شود این زیرساخت ها با تکیه بر دانش روزآمد فرزندان روستا و تجربه اصیل پدران و مادرانشان توسعه یافتگی همه جانبه بر اساس زیست بوم مناطق را پایه‌ریزی کند.

وی تصریح کرد: امروز روستاهای مستعد هرمزگانِ سربلند برای آغاز این تحول گام بلند برداشته‌اند و با استقرار کشاورزی نوین، نوسازی باغ‌ها، تجربه کشت‌های جدید، توسعه دام و آبزی پروری و اصلاح نژاد دام‌ها و گونه های شیلاتی در کنار استقرار صنابع ترکیبی- تبدیلی متناسب علاوه بر جلوگیری از خروج هرگونه مواد خام از محل تولید، اصل مهاجرت معکوس جوانان جویای کار به روستا محقق شود.

دوستی گفت: اینجانب ضمن تبریک روز ملی روستا و عشایر و قدردانی صمیمانه از حضور دلاورانه و جهادی روستانشینان شریف و عشایر دلیر خطه خلیج فارس در تمامی صحنه های مرزداری، فرهنگ سازی و توسعه به مدیران و مسوولان استان تاکید می‌کنم به توزیع متوازن امکانات و زیرساخت ها توجه جدی داشته باشند و در اجرای طرح های رشد و برنامه های پیشران مجدانه تلاش کنند تا به یاری خداوند شاهد رونق دانش‌بنیان تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان باشیم.

امروز همچنین چهار طرح روستایی حوزه راهداری شهرستان میناب با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =