کد خبر: 41209
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری تهران

جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری استان تهران امروز با حضور کشاورزان و مسوولان در روستای طالب‌آباد شهرری برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این جشنواره که در آستانه ۲۰ اردیبهشت روز ملی گل محمدی و گلاب آغاز شد، طی سه روز برپا خواهد بود.

حسین زینلی مشاور وزیر و مجری طرح ملی گیاهان دارویی جهادکشاورزی در این مراسم گفت: از ۲۳۰۰ گونه گیاهی که در کشور داریم، زعفران و گل محمدی و گلاب بیشترین شهرت جهانی را دارند .

وی افزود: کشوری مثل بلغارستان تنها با ۳۵۰۰ هکتار زیر کشت گل محمدی، با ایجاد زنجیره ارزش محصول در بخش عطر، بهداشتی و آرایشی، چندین برابر ایران با بیش از ۳۱ هزار هکتار سطح زیر کشت، درآمد دارد.

زینلی گفت: به هر میزان که برای تولیدات گیاهان دارویی در روستاهای کشور با همکاری نهادهای اجرایی و مردم ارزش افزوده ایجاد شود، سبب افزایش درآمد کشاورزان، توسعه روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

امیرآبادی معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هم در این مراسم گفت: از ۱۳ هزار گونه گیاهی ثبت شده در جهان بالغ بر ۸ هزار گونه آن را در ایران داریم که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به این که از ۱۴۰۰ هکتار اراضی استان تهران که زیر کشت گیاهان دارویی است، ۱۶ هزار تن محصول استحصال می‌شود، افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در استان هم ۲۱۹ هکتار و میزان برداشت آن ۴۶۰ تن در سال است.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن برگزاری-جشنواره-گل-محمدی-و-گلاب‌گیری-تهران3-1024x682.jpg است

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن برگزاری-جشنواره-گل-محمدی-و-گلاب‌گیری-تهران1-1024x682.jpg است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =